Regulamin sklepu
REGULAMIN
Cieszymy się, że znalazłeś/aś w naszym sklepie sekcję dokumentów prawnych. Oznacza to, że jesteś świadomym kupującym, dbającym o swoje prawa i dokonującym świadomych zakupów.
Mamy dobrą wiadomość: w naszym sklepie dbamy nie tylko o jakość towarów i przyjazną obsługę, ale także o Twoje prawa podczas zakupów online. Nasza dokumentacja jest zgodna z obowiązującymi przepisami, w szczególności z najnowszą wersją Ustawy o Ochronie Praw Konsumentów.
Pamiętaj: jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące naszej polityki lub produktów oferowanych w naszym sklepie internetowym, możesz się z nami skontaktować. Zawsze chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.
telefon:+48504758234| urząd pocztowy:info@keratinprof.pl
Keratin.prof.pl Olena Kostenko
43-450 Ustroń, ul. Ogrodowa 5
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
W pierwszej części Regulaminu przedstawimy się, opiszemy najłatwiejszy sposób skontaktowania się z nami, a także omówimy najważniejsze definicje, które znajdziesz w tym dokumencie.
- 1.1 Sklep internetowy dostępny jest pod adresem: ezebra.pl i jego rozszerzeniami.
- 1.2. Sklepem internetowym zarządza: Keratin.prof.pl Olena Kostenko. z siedzibą pod adresem 43-450 Ustroń, ul. Ogrodowa 5, wpisana do CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ prowadzonej przez MINISTRA ROZWOJU (zwany dalej „Sprzedającym”).
- 1.3.Możesz skontaktować się ze sklepem internetowym:
A.przez e-mail:info@keratinprof.pl;
B.telefonicznie:+48504758234(infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00, z wyjątkiem świąt); - 1.4. Wymienione powyżej kanały komunikacji stanowią punkt kontaktowy dla odbiorców usług zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.
- 1.5. Sprzedawca ustanawia punkt kontaktowy dla organów publicznych, Unii Europejskiej i Rady ds. usług cyfrowych w celu wdrożenia Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (dalej: DSA) pod adresem e-mail:info@keratinprof.plJęzyki kontaktowe: polski i angielski.
- 1.6. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna do korzystania z niektórych funkcji Sklepu Internetowego (np. założenia Konta Klienta lub dokonania zakupu).
- 1.7. Niniejszy Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany w Sklepie Internetowym w sposób umożliwiający Użytkownikom:
a. zapoznanie się z jego treścią,
b. utrwalić jego treść poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. poprzez pobranie w formacie PDF,
c. zapoznanie się z jego aktualnie obowiązującą wersją, jak również z wersjami poprzednimi. - 1.8.DEFINICJEIlekroć w dalszych częściach Regulaminu zostaną użyte następujące terminy pisane wielką literą, należy je rozumieć w następującym znaczeniu, chyba że kontekst wyraźnie wskazuje inaczej:
A.KAMPANIA REKLAMOWA – specjalne warunki sprzedaży Towarów lub świadczenia usług oferowane przez Sprzedawcę przez określony czas, z których Klient może skorzystać na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, na przykład obniżona cena Towaru lub Zestawu Promocyjnego, a także obniżone/zerowe koszty dostawy. Szczegółowe informacje dotyczące Promocji reguluje Regulamin Promocji opublikowany w Sklepie Internetowym. W przypadku Promocji, postanowienia Regulaminu Promocji mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu.
B.KSIĄŻKA – Dział obsługi klienta Sklepu Internetowego, udzielający informacji o działalności Sklepu Internetowego, w tym o oferowanych Produktach oraz realizacji Zamówień.
V.KARTA PODARUNKOWA – to bon upominkowy, który uprawnia jego posiadacza do zakupu Produktów w Sklepie Internetowym. Karta Podarunkowa, prezentowana w formie elektronicznego kodu alfanumerycznego, posiada unikalne oznaczenie (unikalną kombinację liter/cyfr/symboli), wartość brutto Karty Podarunkowej wyrażoną w złotych polskich oraz logo Sprzedawcy.
G.CENA – kwota wynagrodzenia brutto (z podatkiem), wyrażona w złotych polskich, należna Sprzedawcy z tytułu przeniesienia własności Towaru na Kupującego zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie obejmuje kosztów dostawy, chyba że regulamin Promocji obowiązującej w Sklepie Internetowym stanowi inaczej.
I.KLIENT – (1) osoba fizyczna; albo (2) osoba prawna działająca za pośrednictwem osoby upoważnionej; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Jeżeli Klientem jest osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zobowiązuje się ona do uzyskania prawnie wiążącej zgody swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług/Umowy Kupna-Sprzedaży oraz do udzielenia takiej zgody na każde żądanie Sprzedawcy.
F.KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
G.KONTO KLIENTA – Usługa Elektroniczna; zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, oznaczony unikalną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, umożliwiający Klientowi korzystanie z dodatkowych funkcji Sklepu Internetowego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się do Konta po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia rejestrację i przechowywanie informacji o adresie Klienta do dostawy Towarów, dostęp do historii Zamówień oraz korzystanie z innych usług świadczonych przez Sprzedawcę.
H.KOSZYKU – sługa elektroniczna świadczona każdemu Klientowi za pośrednictwem Sklepu Internetowego, umożliwiająca łatwe złożenie Zamówienia na jeden lub więcej Produktów, okresowe wprowadzanie kodów rabatowych obniżających Cenę zgodnie z warunkami określonymi w odrębnym Regulaminie Akcji Promocyjnej oraz wyświetlanie podsumowania Cen poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (wraz z ewentualnymi kosztami dostawy). Koszyk umożliwia również personalizację i zmianę szczegółów zamówienia, w szczególności: liczby Produktów, adresu dostawy, danych płatności, sposobu dostawy i formy płatności. W ramach usługi Koszyk Sprzedawca może wysłać Klientowi wiadomość e-mail o pozostałych Produktach w Koszyku lub o nieudanej/odrzuconej transakcji przez pośrednika płatności (wiadomość transakcyjna). Koszyk gromadzi oferty zawarcia Umowy Sprzedaży składane przez Klienta, co oznacza, że w ramach jednego Zamówienia możliwe jest złożenie więcej niż jednej oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
I.LOGIN – nazwa użytkownika Klienta podana w Sklepie podczas zakładania Konta Klienta.
J.BIULETYN – Usługa elektroniczna umożliwiająca wszystkim zarejestrowanym osobom otrzymywanie na podany przez Użytkownika adres e-mail, za jego wyraźną zgodą, okresowych informacji dotyczących Sklepu Internetowego, w szczególności o Produktach, aktualnych wydarzeniach, akcjach marketingowych i Promocjach.
Do.PRODUKT – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie Internetowym i będąca przedmiotem Umowy Kupna-Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą, nabyta po zapłaceniu Ceny. Towar jest towarem w rozumieniu art. 2 ust. 4a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. „O prawach konsumenta”.
l.PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – usługa sklepu internetowego dostępna po utworzeniu konta klienta, która umożliwia gromadzenie punktów, które następnie można wykorzystać do zakupu towarów po obniżonych cenach lub skorzystania z innych nagród, np. darmowej dostawy.
M.PRZEDSIĘBIORCA – KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, który zawiera umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, świadczonej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
N.KONSTYTUCJA – niniejszy dokument, który określa między innymi zasady zawierania umów sprzedaży i kupna, a także zasady świadczenia i korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego na rzecz Użytkowników i Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkownika, w tym Klienta, oraz Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. „O świadczeniu usług drogą elektroniczną”.
O.SKLEP INTERNETOWY – witryna internetowa prowadząca sprzedaż internetową, prowadzona przez Sprzedawcę w języku polskim.
P.STRONA PRODUKTU – strona w sklepie internetowym zawierająca szczegółowe informacje o Produkcie.
V.TREŚĆ/TREŚĆ – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy reklamowe, opisy, komentarze), w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także wizerunki osób, które są zamieszczane i rozpowszechniane w Sklepie Internetowym odpowiednio przez Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Kupującego lub inną osobę korzystającą ze Sklepu Internetowego.
R.UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną. Umowa zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
Z.UMOWA SPRZEDAŻY I KUPNA – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę Kupującemu Towarów za zapłatą Ceny oraz wszelkich opłat dodatkowych, w tym kosztów dostawy, której warunki w szczególności określa niniejszy Regulamin. Umowa sprzedaży zawierana jest między Kupującym a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość po przyjęciu przez Sprzedawcę Zamówienia na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa sprzedaży określa w szczególności Towary, ich główne cechy, Cenę, koszty dostawy oraz inne istotne warunki. Każdy Towar stanowi przedmiot odrębnej umowy sprzedaży. W ramach funkcjonowania Sklepu Internetowego Sprzedawca może, z obiektywnych (faktycznie uzasadnionych) przyczyn, zastrzec sobie prawo do zawarcia tylko jednej Umowy na kilka Towarów ze względu na ich bezpośredni związek, na przykład w ramach Zestawu Promocyjnego, zgodnie z Regulaminem Promocji.
T.USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. „O świadczeniu usług drogą elektroniczną”, przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o świadczenie usług. W przypadku świadczenia usług przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług zawarte są w aktach prawnych regulujących świadczenie usług przez te podmioty.
V.UŻYTKOWNIK/ODWIEDZAJĄCY – osoba fizyczna przeglądająca zasoby Sklepu Internetowego bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonywania zakupów.
V.ZAMÓWIENIE – oświadczenie Klienta o zamiarze zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, przesłane za pomocą środków porozumiewania się na odległość, wskazujące Produkt, co do którego Klient proponuje zawarcie Umowy Sprzedaży na odległość, oraz dane Klienta niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży na odległość. Każde zamówienie Produktu będzie traktowane jako samodzielna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość (udogodnienie techniczne). W okresie trwania Promocji Sprzedawca, w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego, z przyczyn obiektywnych może zastrzec zawarcie jednej Umowy Sprzedaży na odległość dla kilku Produktów wchodzących w skład Zestawu Promocyjnego, ze względu na ich bezpośredni związek. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą realizowane równolegle. Przyjęcie Zamówienia oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży na odległość.
2. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
W regulaminie korzystania z naszego Sklepu wyjaśniamy, jakie minimalne wymagania techniczne musisz spełnić, aby bez problemów korzystać z jego funkcjonalności.
- 2.1. Minimalne wymagania techniczne urządzenia Użytkownika, zapewniające pełne i prawidłowe korzystanie ze Sklepu Internetowego:
a. urządzenie z dostępem do Internetu;
b. najnowsza wersja przeglądarki internetowej;
c. aktywne konto e-mail (adres e-mail) w celu utworzenia konta klienta, zapisania się do newslettera lub dokonania zakupu. - 2.2. Sprzedawca nie gwarantuje braku błędów i awarii technicznych podczas korzystania ze Sklepu Internetowego. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Sklepu Internetowego w dowolnym momencie bez uprzedniego powiadomienia Kupujących. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby niezwłocznie przywrócić działanie Sklepu Internetowego. Awarie techniczne nie powinny mieć wpływu na realizację złożonych już zamówień.
- 2.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treść innych stron internetowych i portali, do których Kupujący może zostać przekierowany za pośrednictwem linków zamieszczonych w Sklepie Internetowym (np. firm kurierskich lub operatorów płatności).
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
W części trzeciej opowiemy Ci o usługach elektronicznych dostępnych w naszym Sklepie. Należą do nich między innymi „Koszyk” i „Newsletter”. Wyjaśnimy również, jak złożyć reklamację dotyczącą usług elektronicznych.
- 3.1. Sprzedawca świadczy Użytkownikom, w tym Kupującym, za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi Elektroniczne, nie wymagające zapłaty Ceny:
a. prowadzenie Konta Klienta, jeżeli zostało zarejestrowane;
b. umożliwienie Klientom składania Zamówień i zawierania Umów Sprzedaży i Kupna zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie;
c. dostarczanie Klientom treści reklamowych odpowiadających ich zainteresowaniom; d. udostępnianie Klientom możliwości korzystania z usług „Koszyka”;
e. możliwość dodawania recenzji zakupionych produktów;
f. umożliwienie przeglądania Treści zamieszczonych w Sklepie, w tym treści marketingowych;
g. umożliwić dodawanie produktów do listy ulubionych/przeglądanych;
h. umożliwić subskrypcję newslettera.
Konto klienta
- 3.2. Sprzedawca świadczy dodatkowo za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi Kupującym, którzy założyli Konto:
a. zapamiętywania sesji Klienta po zalogowaniu się do Konta (za pośrednictwem przeglądarki);
b. przechowywanie i udostępnianie Klientowi historii Zamówień za pośrednictwem Konta;
c. zgody na dokonywanie zmian danych Klienta w Koncie Klienta;
g. możliwość skorzystania z Programu Lojalnościowego;
tj. możliwość przeglądania i edytowania produktów na liście ulubionych/przeglądanych produktów;
f. zapewnienie możliwości składania i rozpatrywania reklamacji oraz wniosków o rozwiązanie umowy;
g. zapewnienie możliwości zarządzania wyrażonymi zgodami marketingowymi. - 3.3. Korzystanie z konta jest możliwe po wykonaniu przez Klienta następujących czynności:
a. wypełnić formularz rejestracyjny, podając swój adres e-mail, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu, ustalając hasło i login, a także wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych, akceptując postanowienia niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności;
b. pomyślnej rejestracji, która zostanie potwierdzona drogą mailową przez dział obsługi klienta sklepu internetowego. - 3.4. Użytkownik może również założyć Konto Klienta za pomocą zewnętrznego narzędzia udostępnianego przez Meta Platforms Ireland (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia), Google Ireland Limited (adres siedziby: Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia), LinkedIn (LinkedIn Ireland Unlimited Company, adres siedziby: Wilton Place, Dublin 2, Irlandia) oraz PayPal (PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luksemburg), łącząc się z kontem na jednej ze stron internetowych ww. organizacji. W takim przypadku ww. organizacje mogą gromadzić dane dotyczące działań Klienta w Sklepie Internetowym, na co Sprzedawca nie ma wpływu.
- 3.5. Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji Konta Klienta, wysłanego przez Sprzedawcę na podany przez Klienta adres e-mail. Konto jest udostępniane nieodpłatnie na czas nieoznaczony. Klient ma prawo w każdej chwili i bez podania przyczyn usunąć Konto (odmówić korzystania z niego), wysyłając Sprzedawcy stosowne oświadczenie (np. za pośrednictwem środków komunikacji opisanych w pkt 1.3 Regulaminu).
Koszyk
- 3.6. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z chwilą dodania przez Użytkownika pierwszego Produktu do Koszyka.
- 3.7. „Koszyk” – usługa świadczona bezpłatnie przez okres, w którym niezakupione Towary znajdują się w Koszyku Użytkownika. Świadczenie usługi ulega zakończeniu z chwilą złożenia i opłacenia zamówienia.
- 3.8. Klient może samodzielnie modyfikować dane wprowadzone w panelu „Koszyk”, dodając lub usuwając z niego określony produkt. Usunięcie produktu może automatycznie usunąć kolejny produkt z Koszyka, ponieważ istnieje bezpośredni link między Produktami. Koszyk umożliwia również ustawianie i modyfikowanie danych zamówienia, w szczególności: adresu dostawy, danych płatności, sposobu dostawy, sposobu płatności oraz dodawanie kodów promocyjnych.
Biuletyn
- 3.9. Usługa newslettera polega na otrzymywaniu przez zarejestrowanych Użytkowników (Użytkowników Usługi), którzy podali Sprzedawcy (Dostawcy Usługi) swój adres e-mail i imię i nazwisko, informacji handlowych o towarach i usługach Sprzedawcy oraz jego partnerów w formie elektronicznej, w tym za pośrednictwem automatycznych systemów wybierania numerów, w tym informacji o aktualnych ofertach, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (e-mail marketing).
- 3.10. Korzystanie z usługi „Newsletter” możliwe jest po wykonaniu przez Użytkownika następujących czynności:
a. poprzez podanie w odpowiednim polu w Sklepie Internetowym co najmniej swojego adresu e-mail i imienia lub zaznaczenie odpowiedniego pola w celu otrzymywania informacji handlowych za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji;
b) akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu (w tym poprzez kliknięcie w link aktywacyjny przesłany przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Użytkownika Usługi) oraz potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności. Usługodawca może również udostępnić inne sposoby akceptacji postanowień Regulaminu. - 3.11. Usługa newslettera świadczona jest na czas nieoznaczony.
- 3.12. Usługobiorca ma prawo w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z otrzymywania Newslettera (zrezygnować z usługi), w szczególności poprzez wysłanie żądania zaprzestania świadczenia Usługi Newslettera na dane kontaktowe wskazane w § 1.3 Regulaminu lub poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny zawarty w wiadomości e-mail wysłanej Usługobiorcy w ramach Usługi Newslettera.
- 3.13. Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług newslettera w każdym czasie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia z ważnych przyczyn, przez które rozumie się (katalog zamknięty):
a. zmiany przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, wpływające na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o świadczenie usługi newslettera lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w tym zakresie instytucji lub organów;
b) zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności dostosowaniem wymagań technicznych określonych w niniejszym Regulaminie);
c. zmiana zakresu lub świadczenia usług objętych postanowieniami Regulaminu poprzez wprowadzenie nowych, zmianę lub anulowanie przez Dostawcę Usług istniejących funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem. - 3.14. Usługodawca zobowiązany jest do przesyłania Zgłoszenia w ilości wskazanej w ustępie poprzedzającym na adres e-mail lub numer telefonu podany przez Użytkownika Usługi przy rejestracji do Newslettera.
- 3.15. Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usługi mailingowej z Usługobiorcą z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia lub odmówić Usługobiorcy dalszego korzystania z usługi mailingowej, a także ograniczyć Usługobiorcy dostęp do części lub całości treści określonych powyżej, z ważnych powodów, to jest w przypadku rażącego naruszenia niniejszego Regulaminu przez Usługobiorcę, to jest w sytuacjach, gdy Usługobiorca (katalog zamknięty): wykorzystuje mailing w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz narusza prawa osób trzecich, narusza postanowienia Regulaminu, a także narusza przyjęte w tym zakresie zwyczaje i zasady komunikacji publicznej, w szczególności dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
Reklamacje dotyczące usług elektronicznych
- 3.16. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych mogą być składane w dowolnej formie. Zaleca się korzystanie ze środków komunikacji wskazanych w § 1.3 Regulaminu.
- 3.17. Przykładowy formularz reklamacyjny dostępny jest pod Regulaminem.
- 3.18. Sprzedawca jest zobowiązany ustosunkować się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
4. WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ I ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
To bardzo ważna część Regulaminu, w której wyjaśniamy, w jaki sposób możesz nabyć nasze Produkty, tj. złożyć Zamówienie, a następnie zawrzeć Umowę Sprzedaży.
- 4.1. Informacje zawarte w Sklepie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Użytkowników, w tym Kupujących, i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- 4.2. Główne cechy usługi, w tym przedmiot usługi oraz sposób kontaktu z Użytkownikiem, wskazane są na Stronie Produktu lub w inny dopuszczalny dla danego Produktu sposób w Sklepie Internetowym. Jeżeli Produkt nie posiada określonych cech, właściwości lub funkcji (np. jest produktem outletowym), Sprzedawca zobowiązuje się do poinformowania o tym Użytkownika przed złożeniem Zamówienia.
- 4.3. Z uwagi na rozwój Produktów lub usług dostępnych w Sklepie Internetowym, a także ze względu na ich specyfikę, Sprzedawca ma prawo wprowadzić ograniczenia w sposobie składania Zamówień na poszczególne Produkty. W przypadku jednoczesnego złożenia kilku Zamówień, z których przynajmniej jedno podlega powyższemu ograniczeniu, może to wpłynąć na dostępność sposobów składania Zamówień dla pozostałych Zamówień.
- 4.4. Zawarcie Umowy Kupna-Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą następuje po złożeniu przez Kupującego Zamówienia.
Składanie zamówień
- 4.5. Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób:
a. Klient dodaje wybrany Produkt (lub Produkty) do Koszyka, a następnie przechodzi do formularza zamówienia (ścieżki zakupowej);
b) Użytkownik, po zalogowaniu się na swoje konto Klienta, w formularzu zamówienia potwierdza aktualność danych wymaganych do złożenia Zamówienia.
c. Użytkownik nieposiadający Konta Klienta musi samodzielnie wypełnić formularz zamówienia w zakresie niezbędnym do złożenia Zamówienia. W formularzu Klient zobowiązany jest podać następujące dane: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, a także dane dotyczące Umowy Sprzedaży: miejsce i sposób dostawy Towaru/Towarów, sposób płatności. Klienci niebędący Konsumentami zobowiązani są również podać nazwę firmy, numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adres firmy. W przypadku przedsiębiorców Sprzedawca może żądać podania numeru PKD przedsiębiorcy. Klient wybiera również, czy chce otrzymać paragon, czy fakturę.
e. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych podczas wypełniania formularza zamówienia może skutkować brakiem możliwości złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży.
e. Podczas wypełniania formularza Zamówienia należy dokonać wyboru sposobu płatności za Cenę oraz wskazać sposób dostawy Towaru, jeżeli Towar będzie podlegał wysyłce.
g. Klient składa Zamówienie u Sprzedawcy (przesyła ofertę). Jeżeli Klient nie posiada Konta i nie zaakceptował wcześniej Regulaminu, zobowiązany jest do akceptacji Regulaminu oraz zapoznania się z Polityką Prywatności.
h. W zależności od wybranej formy płatności za Zamówienie, Klient może zostać przekierowany na stronę zewnętrznego dostawcy usług płatniczych w celu dokonania płatności lub podania danych w przypadku zakupu w ratach lub w ramach płatności odroczonej. - 4.6. W odpowiedzi na Zamówienie Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez Klienta adres e-mail automatyczną wiadomość potwierdzającą otrzymanie Zamówienia albo wiadomość, o której mowa w pkt 4.7 lit. a.
- 4.7. Po sprawdzeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu na podany adres e-mail wiadomość zawierającą:
a. potwierdzenie przyjęcia jednej lub kilku indywidualnych ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia i potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży (akceptacja Zamówienia na Produkty wskazane w wiadomości); lub
b. informację o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia, np. z powodu braku zapłaty. - 4.8. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia oferty/ofert z Zamówienia, tj. przesłania Klientowi wiadomości elektronicznej, o której mowa w ust. 4.6 na końcu lub w ust. 4.7 lit. „a”, w ilości Towaru w niej określonej.
- 4.9. Składając Zamówienie, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT, faktury korygującej oraz duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail. Sprzedawca przesyła fakturę VAT jednocześnie z potwierdzeniem Zamówienia. Klient potwierdza również, że będzie otrzymywał wskazane faktury elektroniczne na wskazany przez siebie adres e-mail.
- 4.10. W przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub części ofert złożonych w ramach Zamówienia, Dział Obsługi Klienta skontaktuje się z Klientem w celu:
a. poinformować Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert złożonych w ramach Zamówienia; lub
b. Klient potwierdza gotowość realizacji Zamówienia w części, w której Sprzedawca wyraził zgodę na przyjęcie ofert zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży. Klient ma prawo anulować całe Zamówienie (w tym wszystkie oferty), co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy. Anulowanie Zamówienia przez Klienta zwalnia Sprzedawcę z obowiązku dalszej jego realizacji. W przypadku anulowania Zamówienia stosuje się postanowienia punktu następnego. - 4.11. W przypadku niemożności przyjęcia oferty/ofert złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Kupna-Sprzedaży Produktów wskazanych przez BOC nie zostaje zawarta, a Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, zwrócić Kupującemu dokonane przez niego płatności w części, co do której nie została zawarta Umowa Kupna-Sprzedaży.
- 4.12. Niezależnie od okoliczności Sprzedawca ma prawo informować Kupującego o stanie realizacji Zamówienia, w szczególności poprzez wysyłanie wiadomości na wskazany przez Kupującego adres e-mail lub wiadomości SMS, a także telefonicznie.
- 4.13. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby zapewnić dostępność wszystkich Towarów oraz wykonanie Umowy Sprzedaży. Jeżeli świadczenie nie może być wykonane z powodu nadzwyczajnych lub nieprzewidzianych okoliczności, a także w innych przypadkach przewidzianych prawem, stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493–495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu Towaru Konsumentowi.
- 4.14. Całkowity koszt Zamówienia obejmuje Cenę, koszty dostawy oraz wszelkie inne koszty dodatkowych usług płatnych wybranych przez Klienta. Sprzedawca ma prawo ustalić w określonym terminie minimalny koszt Zamówienia, w którym dostawa Towaru będzie bezpłatna. O całkowitym koszcie Towaru wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy i innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat, o obowiązku ich uiszczenia, Klient zostanie poinformowany przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży.
- 4.15. Kampanie reklamowe dostępne w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile wyraźnie nie wynika to z regulaminu Promocji.
5. SPOSOBY I WARUNKI PŁATNOŚCI ZA TOWAR
Pracujemy elastycznie: w naszym sklepie dostępne są różne metody płatności. Dowiedz się, jak opłacić swoje zamówienie.
- 5.1. Sprzedawca udostępnia Kupującemu różne sposoby płatności za Zamówienie za pośrednictwem zaufanych pośredników płatniczych:
a. płatności elektroniczne (imoje, BLIK);
b. płatność kartą;
c. odroczone płatności (PayPo);
g. płatność przy odbiorze. - 5.2. Dostępne metody płatności określone są w Sklepie Internetowym i prezentowane Klientowi przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży. Dostępne metody płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub cech Produktu. Dostępne metody płatności mogą ulec zmianie w przypadku jednoczesnego składania kilku Zamówień, w szczególności w odniesieniu do Produktów w nich zawartych.
- 5.3. W przypadku braku płatności od Klienta, Centrum Obsługi Klienta (BOK) może skontaktować się z Klientem, aby przypomnieć mu o dokonaniu płatności i porzuconym koszyku, w tym wysyłając wiadomość e-mail (e-mail transakcyjny). Brak zapłaty w ciągu 3 dni od złożenia Zamówienia, a następnie w ciągu 7 dni, spowoduje odrzucenie oferty Klienta. Klient może również anulować Zamówienie bez ponoszenia kar, kontaktując się ze Sprzedawcą za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta (BOK) przed otrzymaniem powiadomienia o wysłaniu Zamówienia, co nie wpływa na prawo do odstąpienia od umowy.
6. KARTA PODARUNKOWA
Poniżej znajdziesz informacje jak kupić i wykorzystać kartę podarunkową.
- 6.1 Niniejsze postanowienia mają zastosowanie wyłącznie do transakcji, w których Klient nabywa Kartę Podarunkową. W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym paragrafie stosuje się pozostałe postanowienia Regulaminu.
- 6.2. Zawarcie umowy następuje za pośrednictwem sklepu internetowego.
- 6.3. Klient zobowiązany jest do zapłaty Ceny.
- 6.4. Po zapłaceniu Ceny, Sprzedawca prześle kartę podarunkową na adres e-mail Kupującego podany w Zamówieniu w ciągu 72 godzin od momentu zawarcia umowy. Karta podarunkowa wysyłana jest drogą elektroniczną.
- 6.5. Dostawa karty podarunkowej jest bezpłatna.
- 6.6. Bon upominkowy może być wykorzystany przez dowolną osobę, która legalnie otrzymała bon (zakupiła go lub otrzymała w prezencie).
- 6.7 Aby wykorzystać bon upominkowy, po dodaniu produktów do koszyka, na etapie realizacji transakcji wybierz opcję „Bon upominkowy”, a następnie wprowadź kod podany na bonie upominkowym.
- 6.8. Koszt Zamówienia zostanie pomniejszony o wartość Bonu Podarunkowego.
- 6.9. Jeżeli wartość Zamówienia przekracza wartość Bonu Podarunkowego, Klient zobowiązany jest do dopłaty różnicy w celu pokrycia pełnej Ceny Zamówienia.
- 6.10. Składając Zamówienie, Bon Podarunkowy musi zostać w całości wykorzystany.
- 6.11. Bon upominkowy może być wykorzystany wyłącznie do zakupu Produktów w Sklepie Internetowym i nie podlega wymianie na ekwiwalent pieniężny.
- 6.12.Ze względu na okresową dostępność niektórych naszych Produktów, zalecamy wykorzystanie Karty Podarunkowej w ciągu roku od daty zakupu.
- 6.13. Po upływie określonego czasu karta podarunkowa zostanie anulowana. Jeśli nie zostanie w pełni wykorzystana, posiadacz karty może ją ponownie aktywować, aby wykorzystać pozostałe środki.
- 6.14. Aby ponownie aktywować bon upominkowy, należy skontaktować się ze Sprzedawcą.
7. KOSZT, SPOSOBY I TERMINY DOSTAWY TOWARÓW
Dostawa towaru jest najważniejszym elementem realizacji zamówienia. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć towar jak najszybciej.
- 7.1. Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem podmiotu trzeciego – operatora pocztowego (np. firmy kurierskiej lub firmy realizującej odbiór osobisty), wybranego przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- 7.2. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, z wyjątkiem przypadków, gdy Klient złożył Zamówienie z bezpłatną dostawą, spełnił warunki bezpłatnej dostawy lub korzysta z Promocji z bezpłatną dostawą. Aktualny koszt dostawy Towaru jest wskazywany Klientowi przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży.
- 7.3. Dostępne metody dostawy mogą zależeć od wybranej przez Klienta metody płatności lub cech Produktu. Dostępne metody dostawy mogą ulec zmianie w przypadku jednoczesnego złożenia kilku Zamówień, w szczególności w odniesieniu do Produktów w nich zawartych.
- 7.4 Zazwyczaj dostarczamy Towary w ciągu 2 dni od daty potwierdzenia Zamówienia. Całkowity czas dostawy zamówionych Towarów obejmuje:
a. czas potrzebny Sprzedawcy na przygotowanie zamówienia do wysyłki (w ciągu 24 godzin od daty potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę). W przypadku zamówienia kilku Produktów, Zamówienie zostanie wysłane do wysyłki po przygotowaniu Produktu o najdłuższym czasie realizacji;
b. oraz czas doręczenia Towaru przez wybraną firmę kurierską lub innego operatora pocztowego. Czas doręczenia Towaru przez firmę kurierską lub innego operatora pocztowego jest określany w momencie składania Zamówienia i zależy od rodzaju zamawianego Towaru oraz czasu doręczenia przez wybraną firmę kurierską lub innego operatora pocztowego. - 7.5. W sytuacjach nadzwyczajnych termin dostawy może ulec wydłużeniu, o czym Sprzedawca powiadomi Kupującego (np. w okresie wyprzedaży, świąt, nieprzewidzianych okoliczności, takich jak wybuch pandemii).
- 7.6. W przypadku wydłużenia terminu realizacji Zamówienia lub terminu dostawy Towarów, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z Kupującym w celu poinformowania go o przyczynie opóźnienia i nowym planowanym terminie dostawy.
- 7.7. Termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu w przypadku Produktów wymagających personalizacji, na życzenie Klienta. O terminie wysyłki Klient zostanie poinformowany na stronie produktu lub podczas składania Zamówienia.
- 7.8. Odbierając Towar od firmy kurierskiej lub operatora pocztowego, Kupujący zobowiązany jest, w miarę możliwości, sprawdzić u przewoźnika, czy Towar został dostarczony w stanie nienaruszonym i bez wad. W przypadku uszkodzenia Towaru przez przewoźnika, konieczne jest sporządzenie protokołu szkody i powiadomienie o tym Sprzedawcy.
- 7.9. Firmy kurierskie, operatorzy pocztowi oraz firmy obsługujące punkty odbioru mają własne regulaminy doręczeń (w tym procedurę rozpatrywania ewentualnych reklamacji dotyczących doręczenia, terminy i sposoby zgłaszania uszkodzeń przesyłki oraz inne istotne kwestie). Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronach internetowych firm realizujących doręczenia. Prosimy o zapoznanie się z niniejszymi regulaminami przed wyborem sposobu doręczenia.
- 7.10. W przypadku nieodebrania Towaru przez Klienta, co skutkuje jego zwrotem do Sprzedawcy, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, wysyłając Klientowi wiadomość e-mail z żądaniem jej wykonania. Rozwiązanie umowy następuje poprzez wysłanie Klientowi stosownego oświadczenia pocztą elektroniczną.
- 7.11. W przypadku zaistnienia sytuacji wskazanej w ust. powyżej, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Kupującemu zapłatę otrzymaną za Towar zakupiony przez Kupującego.
8. PROGRAM LOJALNOŚCIOWY
Tutaj dowiesz się, jakie korzyści możesz uzyskać i jak działa nasz program lojalnościowy.
- 8.1 Aby wziąć udział w Programie lojalnościowym, musisz posiadać konto klienta.
- 8.2. Z Programu mogą korzystać Klienci, którzy zalogowali się na swoje Konto Klienta podczas dodawania Produktów do Koszyka lub którzy zalogowali się na swoje Konto Klienta najpóźniej przed złożeniem Zamówienia.
- 8.3. Klient, który spełnił powyższe warunki, po zawarciu Umowy Kupna-Sprzedaży i zapłaceniu Ceny, otrzymuje punkty, które może wykorzystać do zakupu Produktów, Usług lub opłacenia kosztów dostawy Produktów przy zawieraniu kolejnej Umowy Kupna-Sprzedaży. Aktualną liczbę zgromadzonych punktów Klient może sprawdzić w zakładce „Panel Klienta”, dostępnej po zalogowaniu się na Konto Klienta.
- 8.4 Aby wykorzystać punkty, zaloguj się na swoje konto klienta i w zakładce „Program lojalnościowy” wymień zgromadzone punkty na wybraną nagrodę (np. zniżkę na towary, darmową dostawę itp.).
- 8.5. W przypadku odmowy odstąpienia od Umowy Kupna-Sprzedaży, anulowania Zamówienia lub wystąpienia innych okoliczności zobowiązujących Sprzedawcę do zwrotu Ceny zapłaconej przez Klienta, punkty zgromadzone z tytułu zawarcia niniejszej Umowy Kupna-Sprzedaży odliczane są od liczby punktów zgromadzonych Klientowi w dniu bieżącym.
- 8.6. Klient może wykorzystać zgromadzone punkty do końca bieżącego roku kalendarzowego. Po upływie tego okresu punkty tracą ważność i Klient nie może ich wykorzystać.
- 8.8. W przypadku zakupu Produktów za pośrednictwem aplikacji Inpost Pay, punkty nie są naliczane.
9. OPINIE PUBLIKOWANE W SKLEPIE INTERNETOWYM
Nasz Sklep, podobnie jak wiele innych firm e-commerce, zbiera recenzje dotyczące Sklepu Internetowego i Produktów. Dokładamy wszelkich starań, aby ten proces był jak najbardziej przejrzysty. Cenimy rzetelne recenzje. Dlatego w tej sekcji Regulaminu wyjaśniamy zasady obowiązujące w naszym Sklepie podczas publikowania recenzji i komentarzy.
- 9.1. Wszystkie opinie Kupujących dotyczące zakupionych Towarów lub Sklepu Internetowego są weryfikowane. Sklep Internetowy zbiera opinie wyłącznie od osób, które faktycznie dokonały zakupu.
- 9.2. Po otrzymaniu zamówionego Towaru lub skorzystaniu ze Sklepu Internetowego, Klient może zostać poproszony o dobrowolne wystawienie opinii o zakupionym Towarze.
- 9.3. Klient może dodać opinię o Produktach, korzystając ze specjalnego linku do publikacji opinii (przesłanego przez Sprzedawcę lub firmę trzecią działającą w imieniu Sprzedawcy);
- 9.4. Wypełniając formularz recenzji, Klient wyraża zgodę na publikację subiektywnych informacji o zakupionym Produkcie oraz na przekazanie danych osobowych niezbędnych do wysłania recenzji. W zależności od zastosowanego mechanizmu recenzji, Klient może zostać poproszony o pozostawienie komentarza, wystawienie oceny (np. od 1 do 5) lub wskazanie stopnia zadowolenia lub niezadowolenia z Produktu.
- 9.5. Opinie zamieszczane w Sklepie Internetowym nie są sponsorowane i ich treść nie wpływa na warunki przyszłych umów zawieranych ze Sprzedawcą.
- 9.6. Sklep internetowy publikuje wszelkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, jeżeli ich treść nie narusza postanowień Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
- 9.7. Recenzje zamieszczane w Sklepie Internetowym są weryfikowane pod kątem tego, czy zostały napisane przez Klientów, którzy faktycznie zakupili Produkt. Weryfikacja odbywa się poprzez porównanie danych Klientów, którzy zakupili dany Produkt, z danymi osób, które opublikowały recenzję. Gwarantujemy, że Klienci, którzy otrzymali wiadomość e-mail z prośbą o napisanie recenzji, otrzymają wyłącznie recenzje osób, które zakupiły i otrzymały Produkt.
10. REKLAMACJE PRODUKTU
Przywiązujemy dużą wagę do jakości naszych produktów. Jeśli jednak masz jakiekolwiek pytania dotyczące zakupionego produktu, możesz bez problemu zgłosić nam reklamację.
- 10.1. Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą – Konsumentem przysługuje prawo do złożenia reklamacji w związku z zakupionym Towarem.
- 10.2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność wykonania umowy z Umową, a w szczególności jest zobowiązany dostarczyć Kupującemu Towar wolny od wad, zgodnie z zawartą Umową Sprzedaży. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność Towaru z Umową w zakresie przewidzianym w art. 43b ust. 2 lub 3 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany o niezgodności określonej cechy Towaru z Umową i wyraźnie i odrębnie zaakceptował te cechy najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.
- 10.3. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktów z Umową, istniejącą w chwili wydania ich Konsumentowi i stwierdzoną przed upływem 2 lat od tej chwili, jeżeli termin przydatności Produktów do użycia nie przekracza tego terminu.
- 10.4. Klient może złożyć reklamację w dowolnej formie. Zalecamy składanie reklamacji za pośrednictwem formularzy kontaktowych wskazanych w punkcie 1.3 Regulaminu.
- 10.5. W przypadku niezgodności towaru z umową, Klientowi-Konsumentowi i Przedsiębiorcy-Konsumentowi przysługują uprawnienia przewidziane w rozdziale 5A Ustawy o prawach konsumenta (dalej: niezgodność towaru z umową).
- 10.6. W przypadku niezgodności towaru z umową, Konsumentowi przysługuje prawo żądania:
a. jego naprawa
b. lub wymiany.
Sprzedawca ma prawo wymienić produkt, jeżeli Konsument żąda naprawy, albo naprawić produkt, jeżeli Konsument żąda wymiany, doprowadzając produkt do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta:
a. niemożliwe
b. lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy.
Jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają od Sprzedawcy nadmiernych kosztów, Sprzedawca ma prawo odmówić doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową. Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy lub wymiany towaru na własny koszt w rozsądnym czasie od momentu zgłoszenia Sprzedawcy przez Konsumenta niezgodności towaru z umową. Konsument jest zobowiązany dostarczyć Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca dokonuje odbioru towaru na własny koszt. - 10.7. Konsument ma również prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Kupna-Sprzedaży w przypadkach, gdy:
a. Sprzedawca odmawia doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową;
b. Sprzedawca nie doprowadził towaru do stanu zgodnego z umową;
c. niezgodność towaru z umową trwa pomimo podjęcia przez Sprzedawcę próby doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
g. niezgodność towaru z umową jest tak istotna, że uzasadnia obniżenie ceny lub rozwiązanie umowy bez wcześniejszego żądania naprawy lub wymiany towaru;
tj. oświadczenie lub okoliczności Sprzedawcy wyraźnie wskazują, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. - 10.8. W przypadku złożenia przez Konsumenta żądania obniżenia ceny, wszelkie należności wynikające z wykonania tego prawa zostaną zwrócone Kupującemu nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę żądania obniżenia ceny. Zwrot zostanie dokonany tą samą metodą płatności, jaką Kupujący zapłacił za towar, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu.
- 10.9. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w art. 43e ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar Sprzedawcy. Wszelkie koszty związane ze zwrotem towaru w przypadkach określonych w zdaniu poprzednim ponosi Sprzedawca. Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu ceny zakupu w terminie 14 dni od otrzymania towaru lub potwierdzenia jego odesłania.
- 10.10. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, istniejącą w chwili dostawy i stwierdzoną w ciągu dwóch lat od tej daty. Roszczenia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową przedawniają się po upływie 6 lat od daty stwierdzenia niezgodności towaru z umową. Termin przedawnienia upływa ostatniego dnia roku kalendarzowego.
- 10.11. W opisie reklamacji Klient proszony jest o podanie następujących informacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres pocztowy, numer telefonu, adres e-mail) – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi określone w zdaniu poprzednim mają charakter informacyjny i nie wpływają na skuteczność rozpatrzenia reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. - 10.12. Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do reklamacji Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie reklamację uważa się za uznaną przez Sprzedawcę.
11. POZASĄDOWE PROCEDURY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
Wierzymy, że w przypadku nieporozumień z klientem warto omówić sprawę i dążyć do polubownego rozwiązania. Dowiedz się, jak możemy rozwiązać Twój spór.
- 11.1. Korzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania roszczeń i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne. Poniższe postanowienia mają charakter wyłącznie informacyjny i nie zobowiązują Sprzedawcy do korzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie udziału w pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich musi zostać złożone przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku, jeżeli spór nie zostanie rozstrzygnięty po złożeniu reklamacji przez Konsumenta.
- 11.2. Zasady prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określają odrębnie przepisy prawa (w tym w szczególności ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub przepisy stosowane przez właściwe podmioty właściwe w sprawach rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur, mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej, w szczególności również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi publiczny rejestr organizacji uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- 11.3. Klient będący Konsumentem ma następujące przybliżone możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Kupujący ma prawo zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. „O Inspekcji Handlowej”, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Kupna-Sprzedaży.
b) Kupujący może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Kupującym a Sprzedawcą, w tym także korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
c. Komisja Europejska udostępnia platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Sprzedawca nie uczestniczy obecnie w tej dobrowolnej, alternatywnej procedurze rozstrzygania sporów.
12. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROTY)
Wiemy, że konsumenci czasami chcą skorzystać z przysługującego im prawa do zwrotu towaru. Doskonale to rozumiemy. Dowiedz się, jak szybko i łatwo rozwiązać umowę na odległość z nami.
- 12.1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów przewidzianych prawem, w terminie 14 dni od dnia odbioru zakupionego Towaru. Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu stosuje się również do Przedsiębiorców-Konsumentów, którzy oświadczyli, że korzystają z prawa odstąpienia od umowy zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. „O prawach konsumenta”, ponieważ zawarli umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, a sama umowa nie ma dla nich charakteru zawodowego.
- 12.2. Do zachowania terminu wystarczy, aby Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca złożył Sprzedawcy stosowne oświadczenie przed jego upływem. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może złożyć dowolne jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- 12.3. Wniosek o odstąpienie od Umowy Sprzedaży można złożyć za pomocą formularza odstąpienia od Umowy, którego wzór znajduje się poniżej w Regulaminie. Wniosek o odstąpienie od Umowy można złożyć na adres:dowolna formado danych wskazanych w § 1.3 Regulaminu lub za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego pod adresem https://keratinprof.pl/index.php?route=information/contact
- 12.4.Konsument i Przedsiębiorca – Konsument ponosi koszty zwrotu Produktów (koszt przesyłki zwrotnej od Konsumenta do Sprzedawcy).
- 12.5. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Konsumenta-Przedsiębiorcę lub wskazaną przez niego osobę trzecią, z wyjątkiem przewoźnika (upoważnionego przedstawiciela), a w przypadku Umowy Sprzedaży obejmującej wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od dnia objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części.
- 12.6. Konsument i przedsiębiorca – Konsument jest zobowiązany do zwrotu towaru Sprzedawcy nie później niż w terminie 100 dni od dnia odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed upływem terminu jego ważności. Konsument może dokonać zwrotu towaru na adres: Keratin.prof.pl Olena Kostenko. 43-450 Ustroń, ul. Ogrodowa 5,
- 12.7 Konsument i przedsiębiorca - Konsument jest zobowiązany zabezpieczyć zwracany towar w taki sposób, aby nie uległ on uszkodzeniu w trakcie transportu.
- 12.8. W przypadku faktycznej odmowy zawarcia umowy na odległość, umowę uważa się za niezawartą.
- 12.9. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru lub do czasu potwierdzenia jego nadania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- 12.10. W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę z prawa odstąpienia od umowy przewidzianego w przepisach prawa, Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- 12.11. W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-Konsumenta z przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, a także z powodu niewłaściwego obchodzenia się z Towarem lub niewłaściwego opakowania Towaru przy jego zwrocie do Sprzedawcy. Odpowiedzialność Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości sprzedaży towaru jako produktu pełnowartościowego, koszty ponownego naklejenia metek i zabezpieczeń na towar, a także koszty przywrócenia towaru do stanu umożliwiającego jego dalszą sprzedaż w Sklepie Internetowym, w tym koszty ekspertyzy towaru i koszty usunięcia wad stwierdzonych w wyniku takiej ekspertyzy (w zakresie, w jakim wady powstały w wyniku korzystania przez Konsumenta z towaru w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru).
- 12.12. Prawo do odmowynie ma prawaKonsument i przedsiębiorca – Konsument w następujących okolicznościach:
a. w przypadku przekroczenia 14-dniowego terminu poinformowania Sprzedawcy o chęci odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży;
b. w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w przypadku Produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
13. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
W tej sekcji wskazujemy, jakie prawa własności intelektualnej chronimy na naszej stronie i jakich zasad musisz przestrzegać.
- 13.1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstów, grafik, fotografii i innych treści zamieszczanych przez Sprzedawcę, należą do Sprzedawcy i mogą być wykorzystywane wyłącznie zgodnie z Regulaminem.
- 13.2. Zabrania się kopiowania, reprodukowania, modyfikowania, powielania lub rozpowszechniania jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego, Usługi lub jakiegokolwiek ich elementu bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, z wyjątkiem przypadków wyraźnie przewidzianych przez obowiązujące prawo i niniejszy Regulamin. Sprzedawca ma prawo do podjęcia działań, w tym dochodzenia roszczeń na drodze sądowej, w celu ochrony swoich interesów oraz interesów Klientów Sklepu Internetowego.
- 13.3. Prawa do korzystania, kopiowania i rozpowszechniania danych udostępnionych na stronie internetowej regulowane są przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- 13.4. Wykorzystanie danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych może nastąpić po uprzednim poinformowaniu Sprzedawcy i uzyskaniu jego pisemnej zgody.
14. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dowiedz się, jak dbamy o Twoje dane osobowe.
- 14.1. Zasady ochrony danych osobowych zostały określone w dokumencie„Polityka prywatności”.
- 14.2. Zasady korzystania z plików cookies w Serwisie określa dokument„Polityka plików cookie”.
15. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW INNYCH NIŻ KONSUMENTI
Jeżeli dokonujesz zakupów w naszym sklepie i nie jesteś konsumentem, ta część regulaminu obowiązuje także Ciebie.
- 15.1. Niniejszy paragraf Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte mają zastosowanie wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorców będących Konsumentami.
- 15.2. Z chwilą przekazania Towaru przewoźnikowi przez Sprzedawcę, wszelkie korzyści i wydatki związane z Towarem, a także ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru, przechodzą na Kupującego niebędącego Konsumentem. W takim przypadku Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od momentu przyjęcia go do przewozu do momentu wydania go Kupującemu, jak również za opóźnienie w dostawie.
- 15.3. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Kupującego niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
- 15.4. Ani Sprzedawca, ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i powiernicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Kupującego, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub powierników za jakiekolwiek szkody, w tym utratę zysków, z wyjątkiem przypadków, gdy szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
- 15.5. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub powierników, odpowiedzialność ta wobec Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach odrębnego roszczenia, jak i za wszystkie roszczenia łącznie – do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z ostatniej Umowy Sprzedaży i obejmuje wyłącznie rzeczywiście poniesioną szkodę.
- 15.6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym niebędącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- 15.7. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, opierając się na powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
16. OGRANICZENIE I MODERACJA TREŚCI PUBLIKOWANYCH PRZEZ KLIENTÓW
Zgodnie z ustawą DSA oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa poniżej przedstawiamy nasze zasady publikowania Treści i ich moderowania na naszej stronie internetowej.
- 16.1 Treści zamieszczane na naszej stronie internetowej nie mogą naruszać przepisów prawa ani postanowień niniejszego Regulaminu.
- 16.2 Zabrania się również wykorzystywania naszej witryny internetowej do:
a) Działalność reklamowa stanowiąca konkurencję dla Sprzedawcy;
b) Udzielanie informacji o wydarzeniach, promocjach, promocjach produktów lub kolekcjach bez uprzedniej zgody Sprzedawcy;
c) zamieszczania treści zawierających słowa uważane za wulgarne, nawołujące do nienawiści lub jakiejkolwiek formy przemocy;
g. Publikowanie treści naruszających dobra osobiste osób fizycznych lub prawnych, w tym Sprzedawcy;
e. Publikowanie treści w sposób niezgodny z zasadami netykiety;
e. Publikowanie treści powielających treści zamieszczone przez Sprzedawcę, Kupujących lub Użytkowników;
g. Publikowanie treści zawierających linki do innych stron internetowych lub programów komputerowych;
h. Publikowanie treści mających na celu zmianę kodu strony internetowej lub uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do jej elementów. - 16.3. W przypadku naruszenia powyższych zasad zamieszczania treści na stronie internetowej, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich moderowania, aż do usunięcia włącznie.
- 16.4. Sprzedawca ocenia treści obiektywnie i proporcjonalnie, zgodnie z obowiązującym prawem. Moderacja treści będzie przeprowadzana zgodnie z podstawowymi wartościami określonymi w Karcie Praw Podstawowych, w szczególności wolnością wypowiedzi, wolnością wyboru i pluralizmem.
- 16.5. Ocena i moderacja treści nie są zautomatyzowane. Za moderację treści odpowiada pracownik wyznaczony przez Sprzedawcę.
- 16.6. W przypadku moderacji treści, Sprzedawca powiadomi osobę, która zamieściła treść, o moderacji, jeżeli posiada ona niezbędne dane kontaktowe (np. adres e-mail).
- 16.7. Każdy autor moderowanej treści ma prawo odwołać się od decyzji Sprzedawcy w sprawie moderacji. W tym celu autor musi odpowiedzieć na wiadomość o moderacji treści lub przesłać odwołanie na dane kontaktowe wskazane w punkcie 1.3 Regulaminu.
17. MECHANIZMY ZGŁASZANIA TREŚCI NIELEGALNYCH I SPOSOBY POSTĘPOWANIA Z NIMI
Każdy odwiedzający naszą stronę może zgłosić znalezione na niej treści niezgodne z prawem. Poniżej znajdziesz informacje, jak to zrobić i jak je przetwarzamy.
- 17.1 Jeżeli na naszej stronie internetowej znajdziesz jakąkolwiek treść, którą Ty lub Twój Klient uznacie za niezgodną z prawem, możesz zgłosić to naszemu zespołowi obsługi klienta.
- 17.2. W zgłoszeniu prosimy o wskazanie:
a. dlaczego uważasz, że treść jest nielegalna;
b. wskazując lokalizację treści niezgodnych z prawem poprzez opisanie jej lokalizacji na stronie internetowej lub poprzez wskazanie odpowiedniego adresu URL lub adresu strony internetowej, na której znajduje się treść niezgodna z prawem;
c. oświadczenie, że raport został sporządzony w dobrej wierze i że zawarte w nim informacje są kompletne i poprawne. - 17.3 Jeżeli zawiadomienie zawiera dane kontaktowe w formie elektronicznej, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki prześle potwierdzenie otrzymania zawiadomienia.
- 17.4 Jeżeli zawiadomienie zawiera dane kontaktowe w formie elektronicznej, Sprzedawca po jego rozpatrzeniu poinformuje podmiot zgłaszający o wyniku postępowania i wskaże ewentualną procedurę odwoławczą.
18. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Każdy odwiedzający naszą stronę może zgłosić znalezione na niej treści niezgodne z prawem. Poniżej znajdziesz informacje, jak to zrobić i jak je przetwarzamy.
- 18.2. Regulamin jest dostępny w języku polskim i angielskim.
- 18.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- 18.4 Jeżeli bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- 18.5. W przypadku gdy przepisy prawa powszechnie obowiązującego w kraju stałego zamieszkania Klienta przewidują korzystniejsze dla Klienta warunki niż przepisy prawa polskiego oraz postanowienia niniejszego Regulaminu, stosuje się przepisy prawa obowiązujące w kraju stałego zamieszkania Klienta.
- 18.6. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w przypadku zmiany sposobu lub zakresu działalności Sprzedawcy, a także w wyniku zmiany przepisów prawa, które wymagają włączenia niniejszego Regulaminu do powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Sklep Internetowy powiadomi Użytkowników o wszelkich zmianach poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej Sklepu Internetowego lub, w przypadku Użytkowników posiadających aktywne Konto Klienta, drogą mailową. Każdy, kto otrzyma powyższą wiadomość, będzie mógł złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umów o świadczenie usług drogą elektroniczną (w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości) zawartych na podstawie niniejszego Regulaminu. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian niniejszego Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w chwili złożenia Zamówienia.
- 2.1. Minimalne wymagania techniczne urządzenia Użytkownika, zapewniające pełne i prawidłowe korzystanie ze Sklepu Internetowego: